Комунікабельність – це вміння налагоджувати контакти, бути приємним співрозмовником та активним слухачем. Комунікабельність притаманна успішним людям, які вміють вести переговори та викликати довіру у співрозмовника через свою зацікавленість до нього. Комунікабельність це аж ніяк не вміння багато говорити, це вміння відчувати аудиторію, втримувати її увагу та зберігати зацікавленість до себе. Комунікабельність є потрібною рисою не лише для досягнення успіху на роботі, але вона важлива і в повсякденному житті, для вирішення багатьох побутових питань, у стосунках з рідними, друзями, близькими.
Комунікабельні люди це насамперед добрі, спокійні та врівноважені особистості, які завжди готові до активного спілкування. Однією із характеристик комунікабельної людини є її вміння слухати, задавати уточнюючі запитання та проявляти щирий інтерес до співрозмовника, лише таким чином можна завоювати прихильність до себе.
Тож, як можна стати більш комунікабельним?
1.Налаштуйте себе на позитив.
Не секрет, що більш активно люди прагнуть спілкування з позитивними людьми, оскільки ніхто не хоче переймати на себе додаткові хвилі негативу від співрозмовника. Тому, усміхайтеся при зустрічі, при потребі першими починайте розмову. Намагайтеся не скаржитися та не нарікати, це відштовхує людей. Якщо при розмові Ви змусите вашого співрозмовника посміхнутися, Ви будете асоціюватися у його пам’яті з чимось позитивним і з Вами знову шукатимуть зустрічі. Якщо Ваш співрозмовник налаштований негативно, то Ви зацікавивши його, можете згодом перевести розмову у правильне русло.
2. Не нехтуйте спілкуванням із різними людьми.
Запам’ятайте, кожен співрозмовник та зустріч – це досвід та додатковий урок з комунікації. Кожна бесіда може містити у собі цікаву та корисну інформацію. Це можуть бути не лише слова, але і манера спілкування, жести, міміка. Уважно спостерігаючи за співрозмовником, Ви можете знайти спосіб, як створити до себе прихильність. Навіть якщо співрозмовник не видається Вам надто розумним або дотепним, Ви можете знайти тему, яка буде цікава Вам обом.
3. Пообіцяйте собі, поважати чужу думку за будь-яких обставин.
Часто, в силу недостатнього розвитку емоційного інтелекту, люди дуже агресивно реагують на критику та зауваження. Тому, в даному випадку найбільш правильною буде згода з емоціями свого опонента/співрозмовника, таким чином Ви даєте йому зрозуміти, що Ви на його боці. Навіть, якщо Ви маєте абсолютно інше бачення ситуації, не потрібно на цьому наголошувати і доводити свою правоту в той момент, коли емоції не зовсім в стані рівноваги.
4. Будьте уважним слухачем.
Всі без винятку люблять коли їх слухають, тому на це слід звернути увагу. Слухати це означає, не перебивати, задавати уточнюючі запитання, дивитися співрозмовнику в очі. Парадокс, але часто найкращими співрозмовниками вважають маломовних людей, які вміють слухати. Навіть, якщо Ви не згодні зі своїм співрозмовником, він має право висловити свою думку і Ви повинні його вислухати до кінця.
5. Не нав’язливість та тактовність – ознака гарного виховання та порядності, саме такими рисами характеризують комунікабельних людей.
При спілкуванні професора з двірником, останній жодним чином не повинен відчувати себе меншовартісним, в цьому і полягає мистецтво комунікації. При розмові з людьми не варто вихвалятися і зводити вашу бесіду до монологу більш балакучої людини, це безперспективно. Діалог передбачає розмову між двома особами, котрі висловлюють свої думки. Навіть якщо Ви глибоко переконані у правильності своїх поглядів, не варто засуджувати вашого співрозмовника та намагатися перетягнути на свій бік, в кінцевому результаті, є ризик виникнення конфлікту, що аж ніяк не сприятиме дружбі.
6. Спробуйте найперше зрозуміти людські вчинки, а не засудити.
Щоб зрозуміти причину тої чи іншої поведінки, потрібно вивчати людську психологію, намагатися входити в ситуацію, оскільки засудити і розкритикувати це найпростіший варіант. Для того щоб краще розуміти людей, необхідно більше з ними спілкуватися, не лінуватися читати спеціальну літературу, аналізувати та робити висновки.
Спілкуючись, потрібно концентрувати увагу на тому, що сказав ваш співрозмовник, але не на своїй красномовності. Якщо Ви будете слухати, розмова матиме більш природній та цікавий характер від якої обидва співрозмовники отримають задоволення.